1/18/2014

IMPRESSIONS: PRINTIC SAVED MY WINTERBLUES (A BIT)



"Time flies. Feels like tearing all the pages from a calendar within seconds. Almost blind and instinctive, like falling into a trance, I only perceive silhouettes, like shadows dancing around me. It's getting colder again, the days become shorter and the sky darker. I am sitting at home wrapped in a blanket listening to Bibio (click) in endless playback. Feels like this pleasant sound of the record player needle kissing the record softly. again and again, looking out of the window. street noise. The clock is ticking. Time is running, running as fast as possible. Everything seems to go right past me like lights in the middle of the night. Buying tickets to unknown places, escaping from the daily grind, I am seized with a thirst for adventure. Get up! Time to wake up. There's a knock at the door. Winterblues, is it you again? But I won't let it in. I walk down memory lane, missing old faces and stories. Swapping stories and making history."- Some cheering up is never a bad idea while learning for university and photos always make me happy. I am not a big fan of advertisement on my blog but I do not want to withhold this amazing app from you. Printics captures your most beautiful moments in a polaroid. It's easy, fast and saved me a bit from my winterblues!

DE: "Die Tage verfliegen, wie einzelne Kalenderblätter reiß ich sie ab. Nahezu blind und instinktiv, wie in Trance, nehme ich nur noch Silhouetten um mich wahr, Schatten die um mich herum tanzen. Draußen wird es wieder kälter, die Tage kürzer, der Himmel dunkler. Sitze eingemummelt in meiner Decke höre Bibio (click) in Dauerschleife. Fühlt sich an wie dieses angenehme Geräusch, wenn die Nadel des Schallplattenspielers die Platte küsst, immer und immer wieder, schaue raus. Straßenlärm. Die Uhr tickt. Die Zeit rennt, rennt so schnell sie kann. Alles rauscht an mir vorbei wie Lichter in der Nacht. Kaufe Tickets in fremde Städte, entfliehe dem Alltagstrott, die Abenteuerlust packt mich, rüttelt mich, weckt mich auf. Aufstehen. Es ist Zeit aufzuwachen. Es klopft an der Tür. Der Winterblues schon wieder, doch ich lass ihn nicht rein. Schwelge in Erinnerungen, vermisse alte Gesichter und alte Geschichten. Geschichtenerzählen und Geschichte schreiben."- Ein bisschen Aufmunterung im Prüfungsstress tut immer gut, Fotos kriegen dies bei mir auf wundersame Weise immer besonders gut hin! Ich bin kein sonderlich großer Freund von Werbung, möchte euch diese geniale App jedoch nicht vorenthalten. Printics (click) hält deine schönsten Erinnerungen auf Polaroidbildern fest, es ist einfach, schnell und hat mich ein klitzekleines bisschen vorm Wunterblues gerettet!

18 comments:

  1. That text is amazing,
    did you write that wow it's just amazing!

    love the pictures. The app looks very cool!

    xo' M
    https://blvckorsomething.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Amazing post! Awesome pics!
    www.bstylevoyage.blogspot.com
    xx

    ReplyDelete
  3. It's looking so lovely! Unfortunately appstore can't seem to find it?

    ReplyDelete
  4. Umm... polaroid photo is something amazing and it's like from beautiful past *.*.

    ReplyDelete
  5. Oh wow, I need to use this! So cute.

    Joana x
    When You Dream Big

    ReplyDelete
  6. I love those kind of photos! nice!

    XX Nora / 1310bynora.com

    ReplyDelete
  7. Das steht schon so lange auf meiner Wunschliste, komme aber nicht dazu, das mal zu machen - also das mit den Instagrampoladoirds :) Muss ich mir mal auf meine To-Do-Liste schreiben!

    ReplyDelete
  8. these photos look so so beautiful! i just love polaroids <3

    dreamy weirdoland - pigeongray.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Wundervoller Text, wunderschöne Bilder und eine supertolle App!! <3 =)

    http://ronschis-blog.blogspot.de/

    ReplyDelete
  10. I love your blog
    followed
    http://minimaysi.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  11. Wunderschönen Blog hast du :) Ich würde mich sehr freuen wenn du mal bei mir vorbei schaust <3 

    @http://glitzergrafie.blogspot.de/

    ReplyDelete
  12. Printics finde ich wirklich toll ! :-)

    ReplyDelete
  13. Schicker Blog. ;)

    Grüße Eric
    http://my-stylebox.blogspot.de/

    ReplyDelete
  14. love reading your blog, It's very refreshing and genuine and I really appreciate that :)
    anyway, would you like to follow each other?

    SOMETHING REAL SERIOUS

    FACEBOOK PAGE

    ReplyDelete

Gesamtzahl der Seitenaufrufe

Follower